Methodology, teaching reading and writing, linguistic creativity, creative-productive approach to texts, pronunciation teaching

Research area and keywords of research:
Methodology, teaching reading and writing, linguistic creativity, creative-productive approach to texts, pronunciation teaching

Name of the researcher(s) and research group:
Dr. Rubenné Imre

Name of the Institute:
University of Nyíregyháza, Institute of Pre-School and Primary School Teacher Training

Research objectives:

  • Presentation of alternative reading and writing teaching methods
  • Possibilities of creative-productive text approach among lower school students
  • Teaching correct pronunciation in lower grades

Description and results of research:
I will describe the characteristics of alternative reading and writing teaching methods that can be used today.
I try out the application possibilities of the creative-productive text approach with lower school students.
I will describe the spelling exercises that can be used in the lower grades

Research partners from other institutions:-

Other information:-

Publications (max. 5):

  1. Imre Rubenné (2006): Alternatív olvasás- és írástanítási módszerek. Nyíregyháza, 2006. Bessenyei György Könyvkiadó. 112 oldal
  2. Imre Rubenné (2007): A nyelvi kreativitás fejlesztésének lehetőségei alsó tagozatban. In: Pedagógiai, pszichológiai és módszertani tanulmányok. Szerk.: Schmercz István, Nyíregyháza, Élmény ’94 Bt. Könyvkiadó, 2007: 151–160.
  3. Imre Rubenné (2010): A rövidpróza kreatív-produktív megközelítési lehetőségei alsó tagozatban. In: Benedek Elek öröksége. Szerk.: Jenei Teréz–Nagy Éva, Nyíregyháza, Élmény’94. Bt., 2010: 157–172.
  4. Imre Rubenné (2011): Anyanyelvi tehetséggondozás. Nyíregyháza, Bessenyei Könyvkiadó. 189 oldal
  5. Imre Rubenné (2015): A helyes kiejtés tanítása alsó tagozatban. Nyíregyháza, Nyíregyházi Főiskola Könyvkiadója. 121 oldal